Enklare betalningar

Du betalar dina läkemedel i efterskott mot apotekskonto eller månadsfaktura. Debiteringen är alltså redan avklarad när dosrullarna hämtas ut, så det går snabbt och enkelt.

Konto och delbetalning

Det smidigaste sättet att betala är med ett apotekskonto hos PayEx. Du kan dela upp kostnaden jämnt över året eller betala allt på en gång – det väljer du själv. Du behöver ett konto som gäller hos de privata apoteken. Om du redan har ett konto hos Apoteket AB gäller det tyvärr inte hos oss.

PayEx avgifter tillkommer. Du kan ansöka om autogiro till ditt apotekskonto så får du rabatt på aviavgiften.

Läs mer på PayEx hemsida http://payex.se/kundservice/privatkund/apotekskonto/

Du kan ansöka online här.

Du kan även ladda ner en ansökan här och posta.

Faktura

Om du inte skaffar, eller redan har, ett apotekskonto hos de privata apoteken kommer det automatiskt att skickas en faktura till dig. Då slipper du, dina anhöriga och vården att hantera betalningar vid varje uthämtningstillfälle. Fakturan skickas månaden efter leverans och ska betalas vid månadsskiftet. Ingen ansökan eller kreditprövning behövs. Ansök om autogiro för din månadsfaktura via din Internetbank eller kontakta PayEx.
Kundservice Apotekskonto 0498 - 20 15 20
Kundservice Månadsfaktura 0498 - 20 15 17

Villkor PayEx Månadsfaktura

Betala vid uthämtning

Om du av någon anledning behöver betala kontant när du hämtar dina läkemedel kontaktar du Svensk Dos kundtjänst så ändrar vi betalningssätt i systemet. I så lång utsträckning som möjligt vill vi undvika att hantera betalningar över disk, eftersom de ofta är krångliga både för våra patienter och oss. Du får ju räkningar på hyra, telefon och en mängd andra samhällsfunktioner, så det känns som ett naturligt sätt att betala läkemedel på också.